Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Sushi raskausaikana

Sushi raskausaikana

ViestiKirjoittaja 0717 » 18.12.2016 07:49

Hei! Ennen raskautta lempiruokaani olivat sushi ja olenkin miettinyt missä muodossa voisin jatkaa niiden syömistä. Olen yrittänyt etsiä tietoa netist, mutta kysymyksiä silti piisaa. Ruotsissa on alettu myymään ns. Mamasusheja joissa ei ole raakaa kalaa tai merilevää. Näitä saa nykyään Suomestakin monesta paikasta. Haluaisin silti tehdä sushia myös kotona ja toisaalta varmistua ostetun sushin turvallisuudesta.

Saanko raskaana ollessa syödä surimia,wasabia, katkarapuja, mustekalaa, minkälaista määrää merilevää?

kuinka suuri riski on saada listeriabakteeri raa'Asta kalasta? Vaikuttaako kalan sopi uuteen kalan säilytystapa esim. Saako syödä tuoreesta kalasta tehtyä, jota siis ei ole vakumoitu vielä missään vaiheessa?

Kiitos vastauksesta!
0717
 
Viestit: 1
Liittynyt: 18.12.2016 07:38

Re: Sushi raskausaikana

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 19.12.2016 21:22

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 760
Liittynyt: 22.05.2014 14:55

Re: Sushi raskausaikana

ViestiKirjoittaja anne-marie » 11.04.2017 08:39

Ainakaan rapu-nigireissä ei ole raakaa kalaa eikä merilevää. Ei myöskään tamago-susheissa välttämättä, ja merilevän näkee kyllä jos sitä on siinä ympärillä. Niitä olen ainakin itse syönyt :)
anne-marie
 
Viestit: 17
Liittynyt: 14.03.2017 12:40


Paluu Ravitsemus