Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Salmiakki ja lakritsi raskausaikana

Salmiakki ja lakritsi raskausaikana

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 23.01.2016 19:10

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55

Re: Salmiakki ja lakritsi raskausaikana

ViestiKirjoittaja O » 29.07.2016 12:02

Hei,

Itsehän vielä noudatin tätä vanhaa suositusta, eli "kohtuudella". Ostin karkkipussin, jossa oli kovia karkkeja, ei edes mustia, joten en ajatellut niiden ollenkaan olevan salmiakkia/lakritsia. Pussi oli auton hanskalokerossa, ja tuhosin sen 250 g:n pussin hiljalleen heinäkuun aikana, eli muutama karkki lähes päivittäin. No, karkit sisälsi kuitenkin lakritsijauhetta ja salmiakkia. Tänään tuli asia vastaan ja tutkin tarkemmin ja huomasin, että lakritsia/salmiakkia ei suositella ollenkaan ja minä olen napostellut sitä pieniä määriä vähän väliä muutaman viikon ajan. Tämä ajatus alkoi todella huolestuttaa ja vaivata minua. Verenpaine ei ole noussut kylläkään mutta enemmän mietityttää mitä olen tehnyt vauvalle. Ja minä seuraan muutoin NIIN tarkoin ruokavaliota raskausaikana, mutta tämä oli kyllä niin aivopieru eikä asia lähde mielestäni. 12.viikko menossa. Ja nyt alkoi karkkilakko koko loppuraskaudeksi tämän ansiosta :D
O
 
Viestit: 3
Liittynyt: 11.07.2016 12:06

Re: Salmiakki ja lakritsi raskausaikana

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 29.07.2016 18:45

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55


Paluu Ravitsemus