Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Ambulanssilla synnyttämään

Ambulanssilla synnyttämään

ViestiKirjoittaja Hiphei » 23.02.2020 22:37

Nyt on viikot 38+4 menossa eikä vauva ole vielä kiinnittynyt ja lapsivettä on hieman normaalia enemmän mikä lääkärin mukaan saattaa olla esteenä kiinnittymiselle. Kovin lähellä ei sairaalaa ole ja neuvolassa kysyivät jo alkuvaiheessa kahden lähimmän sairaalan väliltä että kumman valitsee ja valitsin itse ns. paremman sairaalan joka kauempana. Ohjeistuksena on, että jos lapsivedet menee niin sairaalaan mennään ambulanssilla, mutta nyt on alkanut mietityttämään että viekö ambulanssi minut siihen synnytyssairaalaan minkä olen valinnut vai viekö kyselemättä lähimpään?
Lähimpään sairaalaan on 1h matka ja siihen minkä olen valinnut on 1h 20min.

En missään nimessä haluaisi lähimpään sairaalaan, koska haluamani synnytystapa ei siellä vielä ole ollut käytössä kuin pari kuukautta kun taas tässä toisessa monia vuosia. Eikä myöskään houkuta mennä täysin outoon ympäristöön synnyttämään, kun kaikki raskauden aikana tehdyt neuvolan ulkopuoliset tutkimukset on tehty tässä valitsemassani sairaalassa. Kolmas asia mikä painaa on se, että lähimmässä ei ole samanlaisia puitteita kuin kauemmassa jos vauvalle tulee jokin hätä synnytyksessä.
Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa miten tällaisissa tilanteissa ambulanssi toimii?
Hiphei
 
Viestit: 1
Liittynyt: 27.12.2019 22:19

Paluu Synnytys