Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Milloin lähteä synnyttää?

Milloin lähteä synnyttää?

ViestiKirjoittaja Nooraa » 17.01.2020 23:33

Mistä tiedän milloin on lähtö? Olen synnyttänyt esikoisen 36+6, 10 vuotta sitten, supistuksilla käynnistyi, lopuksi puhkaistiin kalvot. Nyt olen 37+2. Jouduin kipeiden supistuksien takia olemaan sairaalassa 34+4 - 35. Annettiin esto lääkettä ja kortisoni piikit. Kipeät supistukset palasivat 35+5 ja sain taas Esto lääkkeen. Nyt sitten eilen kävin taas sairaalassa koska tuli vielä kovemmat supistukset, eilen olin 37+1. Supistuksia tuli aluksi 7-10 min välein ja sitten muuttui 4-7 min. Kohdunlaulaa jäljellä 2cm, paikat pehmenneet ja 1.5 cm auki. Mutta synnytys ei edistynyt. Kivut ovat todella kovat selän että mahan puolella ja supistuksia tulee silti erittäin tiheästi, pääsin tänään siis kotia 37+2. Olen erittäin uupunut näihin supistuksiin sekä jatkuviin kipuihin. Minulla on 37+6 kasvu kontrolli Ultra, mulla todettiin radi muutama viikko sitten, voinko ottaa käynnistyksen puheeks? . Jos mulla ei tämänkään kanssa mene vedet niin mistä tiedän milloin lähden jos välissä supistelee 2 min välein ja välissä 5 min?? Käynnistystä eivät edes harkinneet sairaalassa.
Nooraa
 
Viestit: 1
Liittynyt: 31.12.2019 08:30

Re: Milloin lähteä synnyttää?

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 22.01.2020 20:26

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55


Paluu Synnytys