Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Saanko vaatia sektion?

Saanko vaatia sektion?

ViestiKirjoittaja Ylläpito/Maria » 15.05.2014 13:10

Kysymys: Saanko vaatia sektion?

Terveydenhoitajan vastaus: Sektion ”saamisessa” on paljon sairaalakohtaisia eroja. Pääsääntönä on, että sektioon tarvitaan jokin lääketieteellinen syy, esim. ahdas lantio alatiesynnytykseen. Sektiotoiveesta kannattaa mainita neuvolassa ajoissa, jotta asiaan osataan ajoissa puuttua. Sektiopäätöksen tekee aina synnytyssairaala.
Ylläpito/Maria
 
Viestit: 35
Liittynyt: 14.05.2014 16:14

Re: Saanko vaatia sektion?

ViestiKirjoittaja kertoja » 11.07.2014 15:40

minkä kokoisen lapsen kphdalla sektio suoritetaan? olen nyt rv 29+3 ja vauvan paino oli edellisen viikon perjantaina 1100 g. lapsen isä ja minä olemme olleet syntyessämme yli 4 kiloisia samoin minun muut sisarukseni... vaikuttaako nuo asiat miten vauvan kokoon syntyessä
kertoja
 
Viestit: 4
Liittynyt: 09.06.2014 18:16

Re: Saanko vaatia sektion?

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Hanna » 14.07.2014 15:20

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Hanna
 
Viestit: 478
Liittynyt: 27.05.2014 14:51


Paluu Synnytys