Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Pelottaako synnytys?

Re: Pelottaako synnytys?

ViestiKirjoittaja Sorsa » 12.04.2017 18:30

Minua ei niinkään pelota synnytys vaan se kaikki muu. Pelkään piikkejä aivan käsittämättömän paljo ja kauhulla jo ootan ees sitä tipan laittamista. Mulle ei taho saada tohon kämmeneen sitä tippaa, joten ajattelin että käsken pistämään suoraan tuonne kyynärtaipeeseen koska se ei käy läheskään nii kipeää ja se ei tunnu tuolla taipeessa. Minusta kämmenessä se koko tippa tuntuu nii kipeältä, (liekö pään sisällä se ongelma vai missä). Enkä tiiä annanko muita piikkejä ees pistää. Joskus mietin että toivottavasti oon nii kipeä, etten ajattele sitä piikkikammoani vaan taitaa mennä pelko siinä(kin) vaiheessa edelle. On nimittäin muutaman kerran saanu kokea todella kovaa kipua, mutta siinä vaiheessa kun piikin näkee niin kipu häviää ja tilalle tulee pakokauhu. No joo, kyllä mulla ehkä vähä seki synnytys pelottaa. Itse oon syntyny perätilassa kaksinkerroin ja synnytys oli vaikea, joten pelkään että oman lapsen kohdalla käy samalla tavalla. Odotan siis esikoista.
Sorsa
 
Viestit: 3
Liittynyt: 12.04.2017 18:19

Re: Pelottaako synnytys?

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 17.04.2017 18:01

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55

Re: Pelottaako synnytys?

ViestiKirjoittaja Sorsa » 20.04.2017 21:09

Heippa!
Toivon totisesti hyvää kokemusta synnytyksestä ja niistä piikkien laitoista myös. Neuvolassa on keskusteltu näistä peloista ja varmasti keskustellaan jatkossakin jos siltä vaan tuntuu. Vertaistukea oon onneksi saanu muilta synnyttäjiltä jo, mutta ketään yhtä piikkikammoista ei oo vielä vastaan tullu. Paljo käy asioita pään sisällä tämän ensimmäisen kanssa. Onneksi kehitystä on tapahtunu ja kaikkea voi suunnitella paremmin etukäteen. Äitini kertoi että olivat suunnitelleet sektiota, mutta ei oltu keretty siihen asti kun lääkäri oli todennut, että ei kerkeä, tämä vauva tulee nyt. Oon siis syntyny 1990. Olivat sillonki kokeilleet että joo, oikeinpäin on, että jalat tuntuu ylhäällä, mutta ei oltu huomattu sitä että sekä jalat että pää oli ylhäällä ja peppu alhaalla. :D Mutta jospa nykyään jo huomataan tämmöset asiat aikasemmin kun jossain synnytyssalissa. Muuten ei synnytys pelota, ainakaan vielä. Tänään tuli 24 viikkoa täyteen, että hyvällä mallilla yli puolen välin ollaan jo. :)
Sorsa
 
Viestit: 3
Liittynyt: 12.04.2017 18:19

Edellinen

Paluu Synnytys